2009. február 19., csütörtök

2009-02-18

Megint kimaradt 2-3 nap a legutolsó bejegyzés óta, így megint van mit írnom a naplóba.
Tegnap kaptam egy levelet a Pokersavvy-tól, így most már reklámozhatom őket, erről bővebben majd a másik naplómban írok, érdemes lesz elolvasni.

Na, hol is kezdjem? A héten nagyon szépen bejárkáltam órákra, kénytelen vagyok, mivel ettől a félévtől eltörölték az automatikus aláírást, és szinte minden tárgyból jelen kell lenni az órák 60-70%-án. Ez nálam nagyon nagy fekete pont a dékánnak, illetve annak aki részt vett ezen új "akció" megalkotásában. Ma csak egy gazdasági elemzésem lenne, abból 4-et lehet hiányozni, iszonyat unalmas állítólag, mivel én nem tudom, múltkor sem voltam, de akkor még nem volt katalógus, most meg úgy gondoltam, hogy tartok egy "imba" pókeres napot. (meg hát a tegnapi buli után annyira nem is volt kedvem felkelni és 10-re órára menni. :) )

Most pedig spoileres leírás, úgyhogy nem mindenkinek ajánlom ezen bekezdés elolvasását. Tegnapelőtt voltunk Beámmal a Benjamin Button különös élete című filmen. 2 óra 40 perces, szóval nekem ki kellett hagynom belőle 3-4 percet folyóügyek miatt. :) Állítólag nem maradtam le semmi különösről, szóval azt hiszem korrekt véleménnyel tudok szolgálni a filmről. :) Ha túl jó kedve van az embernek, és szeretné, hogy a nap hátralévő részében ez így is maradjon, akkor nem jó ötlet elkezdeni nézni a Benjamin Buttont. A film végtelenül szomorú, bár nem is lehetne másmilyen, mikor több mint 2 órán át az élet és az elmúlás képsorait bámuljuk. A film központi témája ugyanis a halál, amire én sem igazán számítottam, nem sokat olvastam előre a filmről, én inkább azt vártam, hogy a fiatalodásból adódó különös élethelyzetek lesznek kiemelve leginkább. Ehelyett egy haldokló anyának olvassa a lánya Benjamin Button történetét, akinek már születésénél arra számítottak, hogy meghal, egy idősek otthonában lakik ezután, ahol rengetegen halnak meg, aztán egy hajón fog dolgozni, így "belekeveredik" a II. világháborúba, ahol a legénység nagy része meghal, amikor visszatér az idősek otthonába, kiderül, hogy nevelőanyja meghalt, majd pedig a folyamatos fiatalodásnak az lesz a vége, hogy ő is meghal. A szóismétlésem szándékos.
Szóval Beámnak eleredtek a könnyei a film végére, és hát nekem is megjelent egy-két könnycsepp a szememben. Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom a filmet, aki képes végigülni majd 3 órát, szeret elgondolkozni, elmélkedni egy kicsit, nem érez visszataszító érzést egy lassan hömpölygő drámával kapcsolatban és nem bulizni készül éppen valahová. A jelmezek és a maszkok hihetetlenül jók a filmben, meglepő módon engem nem az idős Brad Pitt, hanem a fiatal "elkészítése" nyűgözött le legjobban. Nem semmi, hogy totál sikerült úgy "megcsinálni", mint ahogy 10-15 évvel ezelőtt kinézett. Ez a film szerintem legalább 6 Oscart fog kapni a 13 jelölésből, és megérdemelten. Amit ki lehet még szerintem emelni, az a fényképezés, csodálatos képeket láthatunk.
A film befejezése nekem hihetetlenül tetszett, ahogy sorolja az embereket, és kihagyja Benjamin Buttont, legvégül csak film elejéről megismert különleges órát mutatja, ami visszafelé jár, így utalva a főszereplőre.
Nálam ez így egy 9/10 , de csak azért az 1 pont mínusz, mert a végére nagyon szomorú lettem, többszöri megtekintése szerintem depresszióhoz vezet, egyébként nem nagyon találni benne hibát. Természetesen lesznek olyanok, akiknek ez egy unalmas film lesz, ami "nem szól semmiről", de hát nem vagyunk egyformák. Tény, hogy nekem is emésztgetni kell még, nem elképzelhetetlen, hogy pár hét múlva megnézem még egyszer.

Most pedig essen szó a pókerről is, ha már egy pókeres naplót vezetek. :)
Az elmúlt két napban a Red Staron játszottam, tegnapelőtt keveset, tegnap viszonylag sokat. SH-ról van szó ugye, de hihetetlen leosztásokat produkált az rng. Már lehetnék iszonyatos pluszban, de összesen kb. 8 olyan 10$ feletti potot buktam riveren, ahol az ellenfélnek nem volt 6 outnál több. Nagyon idegesítő, amikor szépen mész pluszba, aztán bumm, jön egy ilyen leosztás, és kicsi mínuszban vagy. Általában az a szörnyű, hogy nem olyankor bukok, amikor az ellenfél korrekten játszott, hanem amikor iszonyatos baklövéseket követ el. A runner-runner flush a setjeim ellen visszatérő vendég, borzasztó idegesítő. A flush egyébként minden ilyen fontos partiban lejött az ellenfeleknek. Nem érzem olyan kiemelkedően jónak az itteni játékosokat, pedig én nem nagyon vagyok SH-hoz szokva. Minden szeméttel játszanak, még inkább, mint FR-en. A tegnapi nap leginkább egy hullámvasútra hasonlított. Kezdtem 20$ pluszban, ez átfordult 20$ mínuszba, de végül 10$ bónuszt és 25$ pluszt tudtam felmutatni.
Ez köszönhető volt az érdekesebbnél érdekesebb handeknek, a következő bejegyzésemben majd belinkelek belőle párat.
Most pedig reggeli és póker. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése