2009. február 12., csütörtök

2008-12-24

Ennyi leosztást még soha nem játszottam Bodogon, sem máshol egyszerre. Kemény cg-zés ment, 979 hand. Reggel is játszottam 335-öt, akkor nyertem 20$-t, de még így is mínuszban voltam azóta, mióta elkezdtem írni a handjeimet, hogy megnézhessem 10.000 leosztás után a bb/100-amat némi iránymutatónak. Gondoltam este átfordítom pluszba. Hát nagy pofára esés lett a vége, nagyon nagy. Nem tilteltem. Körülbelül két rossz megadásom volt, és egyik sem jelentett 2-3$-nál többet. A végeredmény mégis -30$ lett a majd' 1000 hand alatt. Hogy mégis mi lehetett akkor a gond. Hát... Tényleg, meg kell mondjam, jól játszottam, van önkritikám, és nemegyszer írtam már, hogy ha tilt, illetve rossz játék miatt vesztettem. Ez a session más volt. Ez különbözött mindtől. Régebben 4-5 kellemetlen lapütközés alulról elég volt ahhoz, hogy tiltre tegyen, akkor még tovább buktam, utána kiültem, mert tudtam hogy nem jól játszom. Na most nem volt ilyen. Fegyelmezett maradtam végig, ezt mutatja az az érdekes tény is, hogy a showdown won 56% volt, a win if flop seen pedig 38%. Akkor hogy lehet mégis ez a 3 beülő mínusz. Hát... Jött a gutshot dögivel, de az szokott is. Jött a két párom ellen nagyobb két pár riveren, de az is szokott. Leverték az AA-omat TT-zel, amivel 7$-t buktam, igen, ez is hozzájárult a mínuszomhoz. Tudjátok mi az, ami még soha nem volt így, és gyanítom, hogy közületek sem sokatokkal fordult elő, mivel matematikailag hogy is mondjam, igen-igen ritkának számít? Nos, kérem szépen ez az volt (és majd itt tanácsot is szeretnék kérni, hogy mi ilyenkor a teendő), hogy 150 (nem, nem elírás, 150) handen belül kétszer jött úgy KK-om, hogy kint volt az AA. Mindkettő preflop allin volt. -20$. Ez olyan szép akkor, amikor -28$-ról az ember visszakapaszkodik -13$-ra egy setnek köszönhetően, és a következő handben örül a KK-nak, de azt leveri egy AA, és ugyanott van. És amikor megint feláll 150 handen belül a Bodog mégegyszer jól pofánba***a, hogy jól megjegyezze. Dobjam a KK-t preflop??? De hát Harrington bácsi nem mondott ilyet. :) Vagy az csak tourra vonatkozik? Meg hát Bodogon elég nagy az esélye, hogy ilyenkor egy AK, QQ vagy JJ tolt rád allint. (sőt, láttam én már 33-at is... :) ) Emellé nagyon szép volt még az emelés nélküli JJ megjátszása a sráctól, óvatlanul kis vakról játszottam az 54s-emmel, mert hát senki sem emelt, és nekem balfasznak lejött két 4-es. De hát... Ott volt az a J a boardon. :) Imádtam. :) Ami még szintén nagyban csökkentette a profit... akarom mondani növelte a veszteségem, az az volt, hogy nem jött úgy az open ended straightdraw-hoz, FD-hoz, vagy pp-hez a lap, mint ahogy kellett volna. Összesen 3-szor kaptam flopolt openended SD+FD kombót, egyszer sem jött, bár most nem is mertem allin menni flopon. Belegondolni is szörnyű ((tudom, a hosszú táv a lényeg, így nem volt tökéletesen helyes a játékom), hogy akár 50-60$ mínusz is összejöhetett volna, ha azokkal is vállalom az allint. A pp-ket pedig kifejezetten számoltam, és hát a kb. 60 pp-mhez nem jött csak 4-szer a set. Ebből 1-et fizettek ki, ami hát szerintem kimeríti a k**va rossz arány fogalmát. Szóval azt hiszem elmondhatom, hogy ez számomra minden idők legszerencsétlenebb sessione. Soha ne legyen rosszabb! Most fokozottan érzem, az "Ami nem öl meg, az megerősít" mindenki által ismert mondásnak a tartalmát. Most kicsit büszke is vagyok magamra, azt hiszem kicsit érettebbé vált a játékom ezáltal. Azt hiszem kezdem megérteni, hogy ez része a játéknak, és nem csak úgy, hogy mondom, hanem komolyan. :) Tényleg borzasztó ezt átélni, mikor látod, hogy sorra jönnek ellened a peches leosztások, de el kell tűrni. Nézegetem mindig Alonsónak is a sessionjeit Titan NL10-en, és látom, hogy egy ilyen jó játékossal is megesik ez, ráadásul ugyanazon a limiten, mint velem, ami méginkább meggyőz abban, hogy csak folytatni kell kitartóan. Most már csak azon kell gondolkoznom, hogy 3478 leosztás után ezt a -42$-t hogy fogom pluszba átfordítani, mire lejátszom a 10.000 handet. :) De ha belegondolok, volt már olyan sessionöm, hogy 60$-t nyertem NL10-en, szóval nem lehetetlen... Lehet hogy elég hozzá két AA, amivel két KK ellen megyek. ;)
Mindenkinek boldog karácsonyt kívánok!!! Ma jön a Jézuska!!! :D (bár már előlegben itthagyta az ajándékot, de sebaj... Mostanában már leginkább a családi vacsorát szeretem a legjobban a Szentestén... :) )
Jó éjszakát! :)

u.i.: Na még megnéztem ennek a KK vs AA dolognak az esélyét. 9 fős asztalon, amilyenen én játszottam 0,0391 az esélye. Na most 1/0,0391=25,575. Azaz 25,575-ből 1-szer van AA valakinél, mikor Neked KK-d van. Annak pedig, hogy KK-t kapj 1/221 az esélye. Ha ezeket összeszorozzuk, megkapjuk, hogy 5652 handenként van 1-szer olyan átlagosan egy 9 fős asztalon, hogy a KK-od AA-szal nézzen szembe. 150 handen belül 2-szer... Nem piskóta. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése