2009. február 26., csütörtök

2009-02-26

Tegnap voltam a pókerversenyen. Nem számítottam semmi komolyra, nem volt olyan vészes, gondoltam játszom egy jót. :) Olyan 120 ember indult a freerollon és talán az első 10 kapott valamit. Nem voltak rosszak a díjak sem, de természetesen nem volt lehetőség normális vakstruktúra kialakítására. 2.500 volt az induló zseton és 15 percenként emelkedett a vak, kezdő szint 25/50 volt. 6 órakor kezdtünk, úgyhogy tökéletesen megértem a dolgot, tényleg, a freeroll mivoltához képest korrekt volt a dolog.

Elsőre kicsit soknak tűnt az infó, ami az arcomba ömlött, de 5 hand után már tudtam figyelni az ellenfelek zsetonmennyiségére, ki jön, ki mit csinált, hányan vannak mögöttem, ki mekkorát emel a pothoz képest, ki limpel sokszor stb., majd pedig én szóltam a dealernek egy allin callnál, hogy nem jól számolta a zsetont, úgyhogy nagyjából okés voltam. :) Az asztalomnál kb. 2 ember volt, aki tisztában volt a dolgokkal, a többiek csak jöttek játszani. A vakok ugyebár rohamosan emelkedtek,szerintem olyan 5-6 hand lehetett max. egy vakszinten, kaptam viszonylag az elején egy KK-t, amivel sikerült egy keveset nyerni (bár sztem többet is ki lehetett volna hozni belőle egy kicsit rizikósabb játékkal, visszaemelés nélkül), meg még volt egy-két hand, így felmentem 3.800-ig. Ekkor a vakok 200/400-nál jártak, ami poén, hogy ezzel 2. voltam az asztalnál. :D Őrizgették az 1.000-1.200-as stackeket. :) Én néztem az órám, 1.5 órája ment a móka, úgy gondoltam, nem húzom az időt és elkezdtem allint tolni. Első allinem K7s-tel történt, AA fogadta (úgy látom ez nekem nem csak neten megy nagyon :D), visszaestem 1.700 körülre, két hand múlva mivel volt egy limpelő (725-ös stackkel 400-ért limpelt... de az mp3 lejátszó és a pokerface az megvolt, de hogy milyen vakszinten járunk, mennyit kell megadnia, ki jön, az nem igazán ment :D) Gondoltam egy allinnel ketten maradunk, így még a T4-gyel is vállaltam a dolgot. Ami gáz volt, hogy a BB megadta. Nála KT volt, a limpelőnél pedig ATs. :D Nem sok reményem maradt, ki is estem. :) Persze nagyon néztek az asztalnál, hogy omg mekkora fish lehet ez, T4-gyel allin. :D Remélem egy-két év múlva meg majd rácsodálkozik közülük egy-kettő hogy "hű, hát ez a gyerek ott ült az asztalomnál a miskolci egyetemi pókerbajnokságon, akkora fish volt, ne tudd meg, biztos idáig mákolta magát!" :D mikor nézik az egyik EPT verseny Final Table-jét. :)
(Merjünk nagyot álmodni! ;) :) )

Összességében jól szórakoztam, és hát megtudtam azt is, hogy már így elsőre is elég jól tudtam koncentrálni, illetve figyelni a játékra, jobban, mint az asztalomnál az emberkék. :) És tényleg, kapásból egy-két dologból, elcsípett mondatból meg lehet tudni, hogy ha valakinek nagyon nincs köze a játékhoz. Szóval úgy érzem, hogy ha még elolvasom a Book of Tellst, akkor nem lesz olyan gáz az élő póker sem. (bár most a netes az :D)

Amiért kicsit siettem is a freerollal (illetve ami miatt úgy gondoltam, hogy nem érdemes húzni az időt, vagy duplázok és akkor van esély még, vagy kiesek, és akkor az idő-megtakarítás), az az volt, hogy tegnap néztük Beámmal a Gettómilliomost .

SPOILER!!!

Abszolút megérte a döntésem, nagyon tetszett ez a film, szerencsére Beának is, végre már egy mozi happy enddel. :) Az alaptörténet nagyon egyedi, érdekes, hogy van ember, aki még egy Legyen Ön Is Milliomost is bele tud szőni (illetve ez adja végülis a filmnek az egyik alappilérét) egy ilyen mesébe. :) Nekem a filmről leginkább egy "light Cidade de Deus" jut eszembe, több jelenetnél is eszembe jutott a brazil történet, és van jó pár olyan motívum, illetve szereplő, ami abban is megtalálható nagyon hasonló formában. Egyetértek azzal a döntéssel, hogy ez a film kapta az Oscart és nem a Benjamin Button, tényleg ez az év "feelgood" filmje. :)

A történet végülis elég kiszámítható, viszontagságokkal teli, de aztán ott a boldog befejezés, és a D válasz, amit mondjuk már az elején is sejtettem, hogy el fognak lőni, de azért nagyon klassz. :) A film szerintem hasonló szerepet tölthet be az indiaiaknál, mint a dél-amerikaiaknál a szappanoperák (félreértés ne essék, nem mintha sok ilyet néznék, de ezt azért tudom :D), vagyis hitet ad az embereknek, és megmutatja, hogy bárki elérheti a célját, akárhonnan induljon is, és a sok szenvedés végén boldogság vár rá. Nincs semmi bajom az ilyen filmekkel, sőt, az ember tényleg jobban érzi magát a végén. :)

Van benne jó pár vicces, aranyos jelenet, a kisgyerekek is nagyon jól játsszák a szerepüket (abszolút hihetőnek, természetesnek tűnnek, nem tudom, hogy hogy zajlott a szereplőválogatás, de én még azt is elhiszem, hogy ezek tényleg ilyen szegény indiai gyerekek), az a jelenet például, amikor a kis Jamal mindenképpen autogrammot akar, és még vállalja khm "azt is". :D Nevettünk és "jujjj"-oltunk egyszerre Beával, érdekes, hogy egy rohanó tetőtől talpig "kulimászos" kisgyerek vicces lehet. :D

Ezen felül pedig van jó pár, illetve sokkal több szomorú jelenet, melyek jól ábrázolják azt, hogy egy ilyen országban, mint India (és még sok más is persze), mennyire nem számít egyeseknek szinte semmit egy ember élete... Az a mondat, amikor a megvakított kisfiú mondja Jamalnak, hogy neki egyszerűen nem volt szerencséje... elég kemény...

A végén nagyon tetszett az utolsó kérdésnél a telefonos jelenet, tényleg volt ilyen egyszer-kétszer a Legyen Ön Is Milliomosban (gondolom nem csak nálunk), amikor a játékos egy ilyen egyszerű, hétköznapi kérdést tesz fel, hogy "hogy vagy?" vagy hasonló, csak itt poén, hogy azért van mögötte egy ilyen háttérsztori, amit az elmúlt másfél-két órában megismerhettünk és jelentős tartalmi többletet ad a kérdéshez. :)

Aztán happy end, Jamal és Latica csók, majd pedig az indiai filmek előtti tisztelgés, azaz a tánc.
Értékelésem pedig 10/10 , engem ez a film megvett kilóra. :)
Danny Boyle-tól eddig én a Trainspotting-ot láttam, az is tetszett, még állítólag a 28 nappal később is jó, most nézték szobatársaim nemrég (én meg aludtam a halálhörgésekre, sikításokra és trancsírozásra, vérfröcskölésre), de minden bizonnyal ez az eddigi legjobb filmje.

Na most kis póker (bár lehet, hogy előtte bepótolom a Fringe S01E14-et, mivel még nem láttam), este pedig Lost!!! Kíváncsi vagyok mekkora WTF jeleneteket zúznak ma az arcunkba...
Este pedig, ha minden igaz Cool Dota League Series meccsünk is lesz, ha az ellenfél csapat belemegy. :D (elfelejtettem említeni, hogy tesómmal és haverokkal beneveztünk egy ilyenre, és a múltkori meccsünk, illetve két meccsünk 1-1-gyel végződött : )

Szép, boldog napot Mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése